sobota, 22 listopada 2014

Lepsze reklamy za kliki typu Adsense czy CPSy?

Ze sto tysięcy razy zadaję sobie pytanie co jest lepsze Adsense czy pula reklam rozliczanych w CPSie?

Zestawmy może krótkie za i przeciw.

Adsense

Zalety:
  • Łatwość instalacji
  • Możliwość dopasowania kolorów i wyglądu reklam.
  • Jest to reklama kontekstowa - google sam dobiera i dopasowuje reklamy w zależności od treści strony oraz/lub od tego, co oglądaliśmy wcześniej
  • Rozliczanie za kliki - niezależnie od tego czy ktoś coś kupi czy nie kupi.
Wady:
  • Rozliczenie za kliki jest niekorzystne jeśli w efekcie doszło do sprzedaży. Zamiast np 20 zł zarabiamy 50 groszy.
  • Mamy bardzo mały wpływ na to co emituje się na stronie. Tak naprawdę nie wiemy jakie reklamy były u nas emitowane. Może nawet były reklamy konkurencji? nie dowiemy się, o ile sami tego nie wyłapiemy.

Pula reklamowa w CPS/CPL/CPC - efektywnościowa

Zalety:
  • Sam dobierasz reklamy jakie mają się emitować - dobierasz je wg swojej najlepszej wiedzy i dopasowania tematycznego do strony lub do swoich użytkowników.
  • W dobrych sieciach afiliacyjnych pule możesz optymalizować wg różnych współczynników, np. wg przychodów za klika, najlepiej konwertujących sprzedażowo lub najefektywniejszych na 1000 wyświetleń.
  • Rozliczanie za efekt, np sprzedaż - zauważ, że wymieniłem coś przeciwnego jako zaletę Adsensa.
    Dlaczego tutaj daję to jako zaletę? Doprowadzenie do sprzedaży jest wynagradzane dużo lepiej niż klik. Transakcje nie wpadają tak często jak kliki, ale jak już są to prowizja generuje się na dużo wyższe kwoty. Np. przy koszyku zakupowym = 200 zł, prowizja 10% daje 20 zł zarobku z jednej transakcji.
  • Automatyczna optymalizacja puli pozwala na weryfikację naszych "wydaje mi się że..." i w sposób pozbawiony emocji wyświetla reklamy spełniające kryteria optymalizacji. Może dojść do sytuacji, że np. na blogu parentingowym, albo takim jak ten najlepiej konwertować będą np. reklamy kompletnie inne niż treść witryny. Że innymi słowy użytkownicy którzy są na naszej stronie oprócz tego, że interesują się afiliacją interesują się też innymi rzeczami :). 
Wady:
  • Ograniczone do wybranej sieci afiliacyjnej banery/programy - nie da się, w sensowny (znaczy się optymalizujący wg przychodów) sposób połączyć pul reklamowych różnych sieci. Można oczywiście emitować raz reklamę sieci A, raz sieci B a raz Adsense lub nawet jeśli masz lepszy adserwer optymalizować wg ilości kliknięć. Ale nie jest to prawdziwa optymalizacja, prawda?
Porównajcie efekty jednego i drugiego.
W szczególności porównajcie, w dłuższym okresie, parametry takie jak eCPM puli i googlowski RPM.
To są praktycznie dokładnie te same wskaźniki różnie nazywane i odnoszą się to zysków jakie osiągacie z 1000 wyświetleń reklamy.

A wy jakie macie spostrzeżenia?
Ktoś skomentuje? ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz