Dla początkujących skróty używane przez specjalistów internetowej branży reklamowej mogą być nie lada wyzwaniem. Poniżej wyjaśnienie skrótów zamieszczonych w temacie tego posta.
Wyjaśnienie tych i wielu innych pojęć znajdziesz na mojej stronie: http://www.reklamynastrone.pl
CPA – Cost Per Action – czyli cena jaką płaci
reklamodawca za wykonanie określonej akcji przez użytkownika, np.
wypełnienie formularza, zakup produktów, kliknięcie w baner.
CPC – Cost Per Click – czyli cena jaką płaci reklamodawca (a właściwie sieć afiliacyjna) wydawcy za jedno kliknięcie pochodzące z jego witryny.
Najczęściej cena za unikalne kliknięcie, tzn. jeśli użytkownik kliknie 3 razy zostanie policzony tylko raz.
Uwaga!
Dobre sieci afiliacyjne sprawdzają nie tylko cookiesy, ale
też numer IP, z których dokonywane są kliki. Więc jeśli masz 100
wyświetleń banera i 100 kliknięć, raczej zostaną Ci te kliki skasowane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz