niedziela, 9 listopada 2014

Czym się różni CPA od CPC?

Dla początkujących skróty używane przez specjalistów internetowej branży reklamowej mogą być nie lada wyzwaniem. Poniżej wyjaśnienie skrótów zamieszczonych w temacie tego posta.
Wyjaśnienie tych i wielu innych pojęć znajdziesz na mojej stronie: http://www.reklamynastrone.pl

CPA – Cost Per Action – czyli cena jaką płaci reklamodawca za wykonanie określonej akcji przez użytkownika, np. wypełnienie formularza, zakup produktów,  kliknięcie w baner.
CPC – Cost Per Click – czyli cena jaką płaci reklamodawca (a właściwie sieć afiliacyjna) wydawcy za jedno kliknięcie pochodzące z jego witryny.
Najczęściej cena za unikalne kliknięcie, tzn. jeśli użytkownik kliknie 3 razy zostanie policzony tylko raz.
Uwaga!
Dobre sieci afiliacyjne sprawdzają nie tylko cookiesy, ale też numer IP, z których dokonywane są kliki. Więc jeśli masz 100 wyświetleń banera i 100 kliknięć, raczej zostaną Ci te kliki skasowane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz